Wednesday, September 26, 2018

YB TIMBALAN MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI (HAL EHWAL ISLAM) MELAWAT KAUNTER AR RAHNU YaPEIM CAWANGAN SIBU

KAPSUL YaPEIM EDISI 26 SEPTEMBER 2018 - Lawatan Kerja YB Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri ke Ar Rahnu YaPEIM Cawangan Semporna, Sabah.



YB TIMBALAN MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI (HAL EHWAL ISLAM) MELAWAT KAUNTER AR RAHNU YaPEIM CAWANGAN SIBU
Sibu - 03 September 2018 - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Islam), YB Puan Hajah Fuziah Salleh, mengadakan lawatan kerja ke premis Ar Rahnu YaPEIM Cawangan Sibu, Sarawak hari ini.
Tujuan lawatan seumpama ini diadakan adalah bagi meninjau perkembangan pelaksanaan Ar Rahnu YaPEIM di bahagian ini. Turut hadir bagi menyambut kehadiran YB Timbalan Menteri adalah Pengarah Kanan Pembangunan Sosioekonomi dan Komunikasi Korporat, Tuan Haji Mohammad Zamri Zakaria dan Ketua Bahagian Operasi Ar Rahnu YaPEIM, En. Mohd Rizuan b. Mahadi.
Ar Rahnu cawangan Sibu merupakan sebuah cawangan pajak gadai Islam berstatus 'feeder', ianya terletak di kawasan luar bandar yang dihuni oleh puluh ribu penduduk. Lokaliti ini ditawarkan kepada mereka yang tinggal di kepulauan besar di sepanjang muara Sungai Rejang.
Ketika dihubungi, YB Timbalan Menteri menyatakan keyakinan beliau terhadap potensi besar Arrahnu YaPEIM berkembang dengan lebih maju di masa akan datang berdasarkan kepada perkembangan semasa dan sambutan yang amat memberansangkan.
Sejak dilancarkan pada 2000, Ar Rahnu YaPEIM terus berkembang dengan menawarkan 203 buah cawangan rangkaian premis statik pajak gadai Islam dan 9 buah kaunter bergerak di seluruh negara.
© Bahagian Komunikasi Korporat | Ahmad Rizwan Abdullah

No comments:

Post a Comment

𝐇𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐄𝐦𝐚𝐬 𝐀𝐫 𝐑𝐚𝐡𝐧𝐮 𝐘𝐚𝐏𝐄𝐈𝐌 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝟎𝟐 𝐉𝐮𝐧 𝟐𝟎𝟐𝟐.

 𝐇𝐚𝐫𝐠𝐚 𝐄𝐦𝐚𝐬 𝐀𝐫 𝐑𝐚𝐡𝐧𝐮 𝐘𝐚𝐏𝐄𝐈𝐌 𝐩𝐚𝐝𝐚 𝟎𝟐 𝐉𝐮𝐧 𝟐𝟎𝟐𝟐. Cagar emas anda di Ar Rahnu YaPEIM dan berpeluang sertai Ke...